tomerLogo

תומר חג'בי
עו"ד מקרקעין

שכר טרחה עורך דין מקרקעין בעסקאות נדל"ן

המשרד שלי הוא משרד בוטיק שנותן שירות פרימיום במחיר נוח והוגן.

אני דוגל בשקיפות מול הלקוחות שלי ואנסה להבהיר איך אני רואה את נושא שכר הטרחה ואת אופן התמחור שלי.

בדף זה התייחסתי גם לשאלות או נושאים שעולם באופן תדיר בנושא שכר הטרחה של עורכי דין מקרקעין.

תומר ח'גבי - עורך דין מקרקעין

רוצים לדעת מהי הצעת המחיר שלי עבור הבית\דירה שלכם ?

זה הכי פשוט שיש

מלאו פרטים ותקבלו ממני הצעת מחיר מותאמת

הפרטיות שלכם חשובה. פרטייכם לא מועברים

איך מקובל לתמחר שכר טרחה של עורך דין מקרקעין בעסקת נדל"ן

בהתאם לכללי לשכת עורכי הדין, התעריף המינימאלי המומלץ עבור שכר טרחה של עורך דין בעסקאות נדל"ן נע בין 0.75% ל- 2% ממחיר הנכס.

בפועל, מרבית עורכי דין למקרקעין נוטים לגבות שכר טרחה של כ- 0.5%  משווי הנכס, כאשר שכה"ט יכול להשתנות כתוצאה משווי הנכס, מאופי העסקה והנכס וכמובן ממציע הצעת המחיר.

איך אני עובד ומתמחר ליווי משפטי שלי בעסקאות נדל"ן או יעוץ משפטי במיסוי מקרקעין

התייחסות לכל הגורמים – בלי הפתעות בהמשך הדרך

כאשר אני מציע הצעת מחיר לליווי בתהליך קניית דירה או מכירה של דירה, ההצעה כוללת את כל הטיפול הנדרש. לא קרה שביקשתי תשלום נוסף בשל בדיקה נוספת או הליך שלא נלקח בחשבון ואני לא מתכנן שזה יקרה. לכן, לפני שאני יכול להציע ללקוחות שלי הצעת מחיר לליווי משפטי בעסקת הנדל"ן, אני מבצע בדיקות מקדימות לנכס ולעסקה המבוקשת.

בחלק מעסקאות נדל"ן יש מאפיינים ייחודיים שצריך להתחשב בהם כאשר רוצים להבין את גובה שכר הטרחה כגון: חריגות בנייה, היתרים, אופן הרישום במרשמים השונים וכדומה. גם אופי העסקה יכול ליצור מורכבות כגון: מספר הבעלים של הדירה, האם מדובר על פינוי בינוי או מכירת דירה וכדומה.

ולכן חשוב לי לבצע בדיקות מקדימות לפני הצעת המחיר.

המחיר – כמה הוא חשוב

אני בהחלט לא מתיימר להיות עורך הדין הזול במדינה. אני מנסה לתמחר בצורה הוגנת לפי הערכה של כמות העבודה שהעסקה תדרוש והמורכבות של העסקה. אני לא אוהב הפתעות ומאמין שגם הלקוחות שלי מבקשים נחת ושקט ולא רוצים הפתעות במהלך העסקה.

אני עובד בקפדנות ועובר על כל דף וכל סעיף באופן מלא ומדוקדק בכל חוזה של לקוחותיי. ולא, איני מוכן לצמצם בדיקות בשביל פחות שעות עבודה בתמחור נמוך יותר.

להשקפתי, כדאי לחשוב על כדאיות. עסקת נדל"ן היא לא עסקה קטנה והרבה מונח על כף המאזניים. האם חכם להגדיל סיכון של מאות אלפי ש"ח בשביל לחסוך 1000 ש"ח ?

המחיר הוא בהחלט חלק מהשיקולים שצריכים להיות לנו כלקוחות בכל נושא, אבל הוא לא היחיד. עבורי, התמורה לכסף חשובה אף יותר.

מתי משלמים לעורך דין שכר טרחה

שלב החתימה על ההסכם הוא למעשה השלב בו עוה"ד סיים את המו"מ מול הצד השני וזאת לאחר שהשלים את כל הבדיקות המשפטיות והתכנוניות ולאחר שהגיע לנוסח סופי ומוסכם לצורך חתימה על הסכם המכר.
נהוג לשלם את שכר הטרחה במעמד החתימה על ההסכם, אולם ישנם עורכי דין אשר גובים חלק משכה"ט כבר בתחילת העבודה ועוד בטרם החתימה על ההסכם.
במקרים מסוימים ניתן להגיע עם עוה"ד להסדרי תשלום שונים כגון העברת תשלום שכה"ט לאחר קבלת התשלום הראשון מהמוכרים (שכן תשלום זה נשאר בנאמנות עד לרישום הערת אזהרה לטובת הקונה).
על מנת להמנע מהפתעות הקפידו לקבל מעוה"ד הצעת מחיר כתובה המפרטת את השירות המשפטי שניתן וכוללת את מועד ביצוע התשלום.
אני נוהג לגבות את שכה"ט במעמד חתימת הסכם המכר ובמקרים מסוימים, בהתאם לצורך, מתאים ללקוח מועד תשלומים המותאם עבורו.

המשך למטה…

חושבים על מכירה או קנייה של דירה ?

ככל שתבינו את הנושאים שעל הפרק ותתכננו מראש, כך עדיף.

למשל: תכנון המיסים, נושא היתרים, מצב הרישום וכדומה.

עדיף שתדעו בצורה טובה מוקדם מאשר מאוחר.

מסכימים ?

לכן אני מציע לכם חבילת ליווי עד הבית

עבור מי זה מיועד

  • אתם חושבים על מכירה או קנייה של דירה ומתחילות לצוץ שאלות ? המיסים, המצב של הנכס ושאלות נוספות ?
  • מצאתם דירה או קונים ואתם רוצים לחתום על זכרון דברים. כדאי או לא, מה לרשום ?
  • יש לכם התבלטות נוספת שקשורות לעסקת נדל"ן שאתם חושבים עליה ?

החבילה הזו מיועדת עבורכם

  • פגישת יעוץ אחת. בכפר סבא או צור יצחק או זום, בתיאום מראש.
  • קשר טלפוני ישיר ליעוץ בשאלות הקשורים למיסוי, זכרון דברים או כל סוגיה שעולה בנושא הנדל"ן.
  • אתם לא מחויבים בשום אופן לבצע את עיסקת הנדל"ן כלל.
  • גם אם כן תבצעו את העיסקה, אתם לא מחויבים בשום אופן להעזר בשרותי המשרד שלי.
  • מהצד שלי, החבילה לא כוללת בדיקות עומק, ניסוחי חוזים, בדיקות חוזים. בקיצור, כל מה שאני מבצע בתשלום ובהתקשות מסודרת מול הלקוחות שלי.

ובמילים פשוטות, אם בסופו של דבר כן תבצעו עסקה ותרצו את שירותי כעורך דין מומחה נדל"ן, אז אוציא הצעת מחיר מסודרת ומותאם לעיסקה הרצויה לכם ואז תוכלו להחליט על המשך הדרך, עד אז, אני החבר הטלפני שלכם

זה די פשוט בעצם:

  • עזרתי לכם לקבל החלטות טובות מושכלות ולרכוש ידע. הרווחנו כולנו
  • תחליטו להמשיך איתי כעורך דין מקרקעין שלכם לעסקת המכר, הרווחנו פעמיים.

לסיכום, כולם מרווחים בכל תסריט.

תומר, אין מספיק מילים כדי להודות לך על הדרך שעברנו איתך. על הסובלנות וההקשבה, על השקיפות שלך לאורך כל הדרך. על העצות, הירידה לפרטים הקטנים והכל בנועם ומקצועיות מן השורה הראשונה (משפחת דהן)

…סובלני, גמיש ואכפתי לאורך כל התהליך. הפך את תהליך המכירה והקנייה לקלה ונעימה הרבה יותר.. זאת לא הפעם הראשונה שאנחנו קונים דירה, אך הפעם זה היה מקצועי ברמה אחרת. (משפחת לביא)

עורך דין מקצועי ויסודי ברמה שלא הכרתי. הגון, ישר, קשוב ותמיד שם בשבילך, כל מה שנישאר בשביל הצלחת העסקה הוא להגיע לחתימה בראש שקט, תודה רבה תומר על הכל (משפחת הלפרין)

עורך דין תומר חג'בי ליווה אותנו בתהליך רכישת דירה. מעבר לזה שהוא עורך דין תותח ונלחם על הזכויות שלנו, הוא בן אדם מקסים עם המון סבלנות ואוזן קשבת לכל הלבטים שהיו לנו בדרך. אין ספק שנמשיך איתו גם בעסקאות נוספות.(משפחת פור)

המלצה חמה על תומר חג'בי עורך דין מקרקעין, תהליך של מכירה וקנייה של בית זה לא פשוט, אך תומר הוא אדם הגון, קשוב, סבלני, אכפתי שהיה לצידנו לכל אורך הדרך. בלעדיו לא היינו עושים את זה. תודה רבה לך תומר!! (משפחת דביר)

סיכון מול סיכוי

עסקת נדל"ן היא בדרך כלל עסקה גדולה. עבור רובנו, היא העסקה הגדולה שנבצע.  תפקידו של עורך דין מקרקעין היא להגן עליכם. להבטיח מימוש זכויתיכם, להקטין סיכוני העסקה כך שתקבלו בפועל את כל מה שמגיע לכם. בנוסף לכל אלה, לספק הגנות משפטיות מתביעות או סיבוכים.

תפקיד משמעותי לא כך? לכן בבואכם לשקול עם איזה עו"ד מקרקעין לעבוד, אני מציע שתעבדו עם מישהו שאתם מאמינים וחושבים שיספק לכם את מכלול הצרכים הנ"ל.

בסופו של התהליך, הכסף הקטן יבלע וישכח בתוך ההליך הגדול של עסקת הנדל"ן. אולם תרחישים פחות נחמדים כמו תביעה, או הסתבכות כספית של העסקה, יכולה להקשות עליכם ולשבש את התכניות שלכם באופן משמעותי.

עיצה לדרך

כאשר מדברים על שכר הטרחה של עורך דין מקרקעין בייצוג עסקאות נדל"ן, חשוב לדעתי להזהר מהכללה: כפי שאתם קונים כל שירות או מוצר, גם כאן, רמת השירות והמקצועיות משתנה וכדאי לא לחפש רק את המחיר הכי זול אלה את עורך הדין הנכון עבורכם. כזה שמספק לכם את המקצועיות הדרושה, את התקשורת הנוחה והזמינה וכל צורך אחר שאתם מעלים בעסקת הנדל"ן. בנוסף, אתם בהחלט יכולים להיפגש עם יותר מעורך דין אחד לצורך היכרות ולהחליט מי מתאים עבורכם לאחר הפגישות וקבלת הצעות מחיר

לסיכום

רוצים לדעת מהי הצעת המחיר שלי עבור הבית\דירה שלכם, זה הכי קל בעולם (-;
מלאו פרטים ותקבלו ממני הצעת מחיר מותאמת לבית\דירה שלכם.

אשמח שנדבר. אנא השאירו פרטים ואצור קשר

בדרך כלל אנחנו מנסים לחזור תוך יום עסקים. אם הנושא דחוף, תרגישו חופשי להרים טלפון או לשלוח הודעה בוואטאפ. תודה.

* מידע זה ישאר פרטי וישמש אותי לצרכי תקשורת בלבד